1.1 Biomimicry

De opdracht: 

De opdracht was ontwerp en maak een gebouw met biomimicry

De opdracht gever:

De opdrachtgever was Artis, in samenwerking met mijn school

Biomimicry:

Biomimicry is dat je iets ontwerpt met als voorbeeld de natuur. Bijvoorbeeld een vliegtuig is gebaseerd op een vogel.

Idee:

Mijn groepje had het idee om een wolkenkrabber (met en hotel en appartementen) te maken meet als biomimicy een spons, uit de zee. de muren zouden water op moeten nemen en het water dat opgenomen is wordt gebruikt om de wc door te spoelen. En de rest van het water wordt gebruikt voor de planten. De buitenkant bestaat uit allemaal schubben van zonnepanelen

Maten:

De oppervlakte is 40 bij 60 meter en de hoogste is 200 meter hoog

Proces/uitwerking:

We hadden meer tijd moeten steken in het uiterlijk en de omgeving. Aan het begin deden alles heel secuur en uitgebreid. Maar  aan het einde gingen we alles steeds meer afraffelen en ik denk dat als we toen netter gewerkt zouden hebben dat het veel mooier had kunnen zijn.

Samenwerking:

aan het begin ging de samenwerking echt heel slecht, maar langzamerhand ging het iets beter.

aan het begin deden we allemaal maar wat en spraken we niks af en daardoor ging het minder goed, maar toen we gingen overleggen ging het veel beter.